21/03/2025

Ukoliko se vozilo s ugrađenim DPF-om vozi isključivo po gradu, preporuča se jednom u dva tjedna provozati automobil na brzoj cesti ili autoputu. Kako bi omogućili vašem DPF sustavu redovito pražnjenje, događa se proces pasivne regeneracije. Za razliku od aktivne regeneracije, za pasivnu regeneraciju nije potrebno priključiti dijagnostički uređaj u OBD2 port.

Za uspješnu regeneraciju, tj. čišćenje DPF filtera u vožnji, pratite ove korake:

Zagrijavanje motora:

Prije nego započnete s regeneracijom DPF filtera, važno je da motor dostigne radnu temperaturu od 80-90 °C. Ako temperatura motora ne prelazi 40/60°C, moguće je da postoji problem s termostatom, što može uzrokovati začepljenje DPF filtera. Naime, za osiguravanje regeneracije potrebno je imati izlaznu temperaturu ispušnih plinova preko 500°C, a to ne možemo dobiti s nismo temperaturom motora.

Pronalaženje odgovarajuće dionice ceste:

Potražite dionicu ceste na kojoj možete sigurno voziti većim brzinama dulje vrijeme. Idealno bi bilo odabrati brzu cestu ili autoput.

Ubrzanje do najveće brzine unutar dopuštene granice:

Ubrzajte vozilo do najveće brzine pri kojoj se osjećate ugodno i koja je unutar dopuštene brzine na toj dionici. Održavajte tu brzinu najmanje 20-30 minuta. Brzina automobila za uspješnu regeneraciju DPF filtera ne mora biti vrlo visoka. Preporučuje se brzina od 80 do 130 km/h. Brzine koje prelaze ograničenje (>130 km/h) nisu potrebne niti poželjne, jer imaju minimalan utjecaj na skraćivanje trajanja regeneracije.

Poželjan broj okretaja motora za DPF regeneraciju

Važno je napomenuti da broj okretaja motora ne mora biti drastično visok ili izvan normalnog raspona tijekom regeneracije. Uobičajeno je da motor održava stabilan rad pri srednjim do visokim okretajima, u skladu s uvjetima vožnje. Preporuka je da se broj okretaja motora drži u rasponu od 2000 do 3000 okretaja u minuti (RPM). Previsoki okretaji motora (4000-5000 u minuti) neće doprinjeti drastičnom smanjenju trajanja DPF regeneracije.

Uključivanje tempomata:

Uključite tempomat kako biste održavali konstantnu brzinu tijekom regeneracije. To će olakšati odluku računalu (ECU) motora da pokrene regeneraciju, budući da je tempomat uključen i vozilo će se kretati na određenoj brzini dulje vrijeme.

Spajanje dijagnostike na vozilo

Kao što smo već napomenuli, OBD2 dijagnostika nije potrebna za pasivnu regeneraciju no može poslužiti za kontroliranje samog procesa regeneracije. Spajanjem dijagnostike možemo pratiti razinu pepela (ash), čađe (soot), razliku diferencijalnog tlaka DPF u kPa, te kompjuterski izračun začepljenosti DPF-a u postocima. Na temelju tih parametara možemo zaključiti da li je regeneracija potrebna, da li je pokrenuta i da li je uspješno završena. Danas na tržištu postoji veliki broj različitih dijagnostičkih uređaja koji su cjenovno vrlo pristupačni. Tako se naprimjer autodijagnostika može kupiti već za 40ak €, s kojom se može raditi provjera DPF sistema, aktivna regeneracija te naravno pristupati ostalim modula vozila (ABS, ESP, SRS, TCU..) Primjer jedne takve dijagnostike imate ovdje.

Kako bi izvršili aktivnu regeneraciju DPF-a pomoću OBD2 dijagnostike, prvo spojite autodijagnostiku na OBD2 utikač na vozilu. Te zatim preko mobitela pristupite parametrima DPF-a. Provjerite razinu čestica i, ako je potrebno, pokrenite regeneraciju prema uputama softvera kako biste očistili DPF sustav.

Napomena:

Važno je slijediti upute proizvođača vozila ili konzultirati stručnjaka kako biste se pobrinuli da postupak regeneracije DPF filtera bude ispravno proveden i prilagođen specifičnostima vašeg vozila.

Regeneracija DPF filtera u vožnji

Kada vozite svoje vozilo radi čišćenja DPF-a, općenito je najbolje voziti na srednjim okretajima motora (RPM – okretajima u minuti). Vožnja pri malo većem broju okretaja u minuti omogućuje motoru da troši više goriva, što stvara više temperature ispušnih plinova i može pomoći u sagorijevanju nakupljene čađe i pepela u DPF-u. Poželjno je da temperatura ispušnih plinova bude preko 500°C.

Da biste postigli veći broj okretaja u minuti, možete pokušati prebaciti u niži stupanj prijenosa ili dodatno pritisnuti papučicu gasa. Samo pazite da to učinite na siguran način i u granicama mogućnosti vašeg vozila te ograničenjima brzine na cesti.

Također je važno voziti pri velikim brzinama dulje vrijeme jer će to motoru i ispušnom sustavu dati dovoljno vremena da postignu potrebne temperature za učinkovito sagorijevanje čađe i pepela u DPF-u. Ovisno o veličini DPF filtera, regeneracija u vožnji može trajati od 5 do 20 min.

Ove upute bi trebale pomoći dio čađe koji su se nakupili u DPF-u, na taj način vaš DPF će trajati dulje.

Aditiv za čišćenje DPF filtera

Moguće je koristiti aditive za gorivo za pomoć pri regeneraciji DPF-a. Neki aditivi za gorivo sadrže deterdžente i druge kemikalije koje mogu pomoći u razgradnji i otapanju čađe i pepela nakupljenih u DPF-u. To može olakšati čišćenje filtra i poboljšati njegovu učinkovitost. Detaljnije o aditivima za čišćenje DPF filtera pročitajte ovdje.

Ukoliko vam i ove upute ne pomogu, postoji još nekoliko metoda s kojima možete očistiti vaš DPF filter, kao što su:

Prisilna regeneracija DPF filtera,

Kemijsko čišćenje DPF filtera i

Strojno čišćenje DPF filtera.

Detaljnije načine čišćenja DPF filtera pročitajte ovdje.

Zaključak

DPF (Diesel Particulate Filter) je uređaj za naknadnu obradu ispušnih plinova u dizelskim vozilima koji hvata i zadržava čestice čađe i pepela. DPF filter koristi keramičku podlogu u obliku saća kako bi filtrirao i pohranio čađu. Regeneracija DPF-a je proces u kojem se nakupljena čađa sagorijeva na visokim temperaturama, smanjujući štetne ispušne emisije. DPF filter može se očistiti fizičkim specijaliziranim putem ili putem regeneracije. Preporučuje se redovito održavanje DPF filtera kako bi se osigurala njegova funkcionalnost, smanjili troškovi servisa i zaštitio motor vozila. Uobičajena preporuka je čišćenje DPF filtera svakih 100.000 km ili svakih 4-7 godine, ovisno o uvjetima vožnje. Pravilno održavanje DPF filtera pomaže u sprječavanju potrebe za zamjenom skupog novog DPF-a. Ako primijetite simptome koji ukazuju na potrebu čišćenja DPF filtera, važno je posjetiti stručni servis kako bi se problem riješio pravovremeno.

5 thoughts on “Kako očistiti DPF filter u vožnji?

  1. Poštovani imam problem sa mercedes c klasa 220 2001 god po ravnom ide bez problema jel dosa na uzbrdicu gubi snagu dal mi možete reći šta bi bio problem veliko hvala!!!

    1. Pozdrav Miljenka,

      da li svijetli lampica motora, te da li je napravljena dijagnostika? Vi imate model W203, koji je postojao u varijanti sa i bez DPF filtera.

      Moguće da je problem u filteru, ali je isto tako moguće da je problem u sustavu prednabijanja.

  2. Dragi Mate,

    Htio bih izraziti svoju veliku zahvalnost na izvanrednom članku o čišćenju DPF filtera u vožnji. Tvoje znanje i stručnost su zaista impresivni, a način na koji si prenio kompleksne tehničke informacije na razumljiv i pristupačan način je zaista vrijedan divljenja.

    Tvoji savjeti su nevjerojatno korisni za sve vlasnike dizelskih vozila koji se suočavaju s ovim izazovom održavanja. Ovaj članak će definitivno biti od velike pomoći mnogima, uključujući i mene, i želim ti zahvaliti što si podijelio svoje znanje s javnošću na ovako jasan i informativan način.

    S poštovanjem,
    Sven

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Copyright DPF-servis.com.hr © Sva prava pridržana | ChromeNews by AF themes.