Što je naknadna obrada ispušnih plinova?
Naknadna obrada ispušnih plinova je proces kojim se postiže smanjenje štetnih emisija iz dizel motora. U ovom procesu se ispušni plinovi pročišćavaju za smanjenje količine štetnih emisija, kao što su onečišćujuće tvari koje utječu na zdravlje ljudi i okoliš. Ove tvari uključuju ugljikov dioksid (CO2), ugljični monoksid (CO), dušikove okside (NOx) i čestice. Pročišćavanje ispušnih plinova može se postići korištenjem različitih tehnologija, poput katalitičke obrade, filtracije i adsorpcije.
Kako se postiže naknadna obrada ispušnih plinova u dizel motorima?
Postizanje naknadne obrade ispušnih plinova u dizel motorima uključuje korištenje različitih tehnologija. Jedna od najčešćih tehnologija je katalitička obrada. Ova tehnologija koristi katalizator da bi se smanjila količina štetnih tvari u ispušnim plinovima. Katalizator, koji se obično sastoji od platine ili paladija, djeluje kao prethodnik u kemijskom reakcijskom procesu koji je potreban za smanjenje emisija.
Druga tehnologija koja se koristi za naknadnu obradu ispušnih plinova je filtracija. U ovom procesu se koristi filter za zaustavljanje čestica koje su u ispušnim plinovima. Filter se može napraviti od najrazličitijih materijala, poput ugljika, celuloze ili poliamida. Ovaj proces također dopušta da se plinovi pročiste i smanje količina štetnih tvari.
Treća tehnologija koja se koristi za naknadnu obradu ispušnih plinova je adsorpcija. U ovom procesu se koristi adsorbens (obično kalijev nitrat) za vezanje štetnih tvari u ispušnim plinovima. Adsorbens privlači i veže štetne tvari, čineći ih bezopasnijim.
Zaključak
Naknadna obrada ispušnih plinova smanjuje emisije štetnih tvari iz dizel motora. Ova obrada se postiže korištenjem različitih tehnologija, uključujući katalitičku obradu, filtraciju i adsorpciju. Ove tehnologije omogućuju da se ispušni plinovi pročiste, smanjujući tako količinu štetnih tvari u njima.