Što je Euro norma?
Euro norma je standard koji je razvijen od strane Europske Unije kako bi se smanjila emisija štetnih plinova iz motornih vozila. Euro norma postavlja pravila o minimalnoj emisiji štetnih plinova koje moraju biti postignuti kako bi se dobio dozvolu za prodaju vozila u EU.
Kako se postižu ispušni ciljevi Euro norme?
Postizanje ispušnih ciljeva Euro norme može se postići korištenjem različitih tehnologija. Najčešća tehnologija koja se koristi je SCR (Selective Catalytic Reduction). SCR je tehnologija koja koristi amonijak (u obliku AdBlue-a) kako bi se smanjili ispušni plinovi iz motornih vozila.
Kako SCR postiže ispušne ciljeve Euro norme?
SCR se koristi za smanjenje emisije štetnih plinova procesom nazvanim kontrola redukcije selektivnog katalizatora (SCR). Proces počinje tako što se amonijak unosi u ispušni plin. Amonijak se potom kombinira s ispušnim plinovima, što dovodi do stvaranja tvari koja se naziva NOx (nitrogen oksidi). NOx je obično jako štetan za okoliš, ali se u SCR-u NOx pretvara u manje štetne tvari, ugljični dioksid (CO2) i vodu (H2O).
Prednosti korištenja SCR-a
Jedna od glavnih prednosti korištenja SCR-a je da se može postići značajno smanjenje emisije štetnih plinova. Također, SCR-om se mogu smanjiti i troškovi goriva jer se smanjuje količina goriva potrebna za postizanje željenih ispušnih ciljeva.
Nedostaci korištenja SCR-a
Iako SCR ima brojne prednosti, postoje i neke nedostatke. Najveći nedostatak je činjenica da se za njegovu upotrebu mora koristiti AdBlue, što dodatno povećava troškove održavanja vozila. Također, korištenje SCR-a zahtijeva redovito čišćenje ispušnih plinova, što također povećava troškove.
Zaključak
SCR je tehnologija koja se koristi za smanjenje emisije štetnih plinova iz motornih vozila. To je najčešća tehnologija korištena za postizanje ispušnih ciljeva Euro norme. SCR ima mnoge prednosti, ali i neke nedostatke, poput potrebe za korištenjem AdBlue-a i redovitog čišćenja ispušnih plinova.