Skidanje DPF filtera, zašto?
Filtar dizelskih čestica (DPF) uređaj je dizajniran za uklanjanje čestica dizelskog goriva ili čađe iz ispušnih plinova dizelskog motora. To je bitna komponenta vozila s dizelskim motorom jer pomaže u smanjenju štetnih emisija, što je propisano zakonom u mnogim zemljama. Međutim, neki ljudi odluče ukloniti svoj DPF iz raznih razloga. Jedan od glavnih razloga za uklanjanje DPF-a je poboljšanje performansi motora.
DPF filteri mogu uzrokovati smanjenje snage motora zbog dodatnog protutlaka koji stvaraju u ispušnom sustavu. Ovaj dodatni protutlak može rezultirati povećanom potrošnjom goriva i smanjenom učinkovitosti motora. Uklanjanjem DPF-a, motor može slobodnije disati, što rezultira povećanom snagom i učinkovitošću goriva.
Kako se vrši uklanjanje DPF-a?
Uklanjanje DPF-a mora se izvesti na dva načina: fizičkim uklanjanjem DPF-a i modificiranjem upravljačke jedinice motora (ECU).
Fizičko uklanjanje
Fizičko uklanjanje DPF-a uključuje vađenje komponente iz ispušnog sustava vozila. Ovaj proces zahtijeva specijalizirane alate i stručnost, a obično ga izvodi mehaničar. Nakon uklanjanja DPF-a, na njegovo se mjesto ugrađuje zamjenska cijev ili ravna cijev kako bi se zaobišao DPF.
Modifikacija ECU
ECU kontrolira performanse motora podešavanjem ubrizgavanja goriva, dovoda zraka i drugih parametara motora. Modificiranjem ECU-a, DPF se može premostiti i motor može raditi bez DPF-a. Ovaj se postupak često naziva ECU remap, a može ga izvesti stručnjak pomoću specijaliziranog softvera. Danas je vrlo lako nabaviti potreban uređaj ali i program za modifikaciju računala motora na AliExpressu.
Prednosti i nedostaci uklanjanja DPF filtera
Prednosti
- Poboljšane performanse motora i učinkovitost goriva.
- Smanjeni troškovi održavanja jer zamjena DPF-a može biti skupa.
- Izbjegavanje skupih popravaka ili zamjena DPF-a.
- Nema više ciklusa regeneracije DPF-a, koji mogu biti dugotrajni.
Nedostaci
- Uklanjanje DPF-a protuzakonito je u mnogim zemljama i može dovesti do novčanih kazni.
- Povećane štetne emisije, koje mogu negativno utjecati na okoliš i zdravlje ljudi.
- Poništenje jamstva za vozilo jer se uklanjanje DPF-a često smatra modifikacijom koja nije pokrivena jamstvom.
- Smanjena preprodajna vrijednost budući da mnogi kupci preferiraju vozila s neoštećenim sustavima emisije.
Skidanje DPF filtera cijena
Cijena uklanjanja DPF-a može uvelike varirati ovisno o nizu čimbenika, uključujući marku i model vozila, metodu uklanjanja, te lokaciju i dostupnost kvalificiranih mehaničara ili stručnjaka koji može izvršiti postupak.
Općenito, fizičko uklanjanje DPF-a obično je skuplje od izmjene ECU-a. Trošak fizičkog uklanjanja kreće se oko nekoliko stotina eura, ovisno o složenosti posla i cijeni zamjenskih dijelova.
Modifikacija ECU-a, s druge strane, može biti i jeftinija. Međutim, važno je napomenuti da izmjena ECU-a također može zahtijevati dodatne nadogradnje ili izmjene na ispušnom sustavu vozila, što može povećati ukupne troškove.
Važno je napomenuti da uklanjanje DPF-a nije legalno na našim područjima, a pokušaj uklanjanja DPF-a bez odgovarajuće obuke ili opreme može dovesti do oštećenja vozila ili osobnih ozljeda. Stoga je važno raditi s kvalificiranim i uglednim mehaničarima ili stručnjacima koji imaju iskustva s uklanjanjem DPF-a i mogu dati detaljnu procjenu uključenih troškova.
Što se tiče troškova, dok uklanjanje DPF-a može kratkoročno uštedjeti novac eliminirajući potrebu za skupim popravcima ili zamjenama, ono također može dovesti do povećanja dugoročnih troškova. Na primjer, ako vozilo ne prođe test emisija, možda će biti potrebni skupi popravci kako bi se vratilo u sukladnost s zakonom.
Zaključak
Uklanjanje DPF-a je kontroverzna tema koja ima i prednosti i nedostatke. Iako uklanjanje DPF-a može poboljšati performanse motora i učinkovitost goriva, ono također može imati negativne ekološke i pravne posljedice. Važno je pažljivo odvagnuti prednosti i nedostatke prije nego što odlučite ukloniti DPF iz vozila.
Osim toga, važno je napomenuti da uklanjanje DPF-a također može imati negativan utjecaj na javno zdravlje. Poznato je da dizelske čestice uzrokuju respiratorne probleme, a uklanjanje DPF-a može povećati količinu čestica ispuštenih u zrak. To može biti posebno problematično u urbanim područjima s visokim razinama onečišćenja zraka.
Nadalje, mnoge zemlje imaju stroge zakone i propise koji se odnose na emisije iz vozila, a uklanjanje DPF-a može rezultirati velikim kaznama i kaznama. Na nekim mjestima to čak može rezultirati zapljenom ili oduzimanjem vozila. Važno je istražiti lokalne zakone i propise prije nego što odlučite ukloniti DPF.
Općenito, iako se uklanjanje DPF-a može činiti kao privlačna opcija za poboljšanje performansi motora i smanjenje troškova održavanja, važno je razmotriti moguće ekološke i pravne posljedice prije donošenja odluke. Također je vrijedno istražiti alternativna rješenja, kao što je redovito održavanje DPF-a ili nadogradnja na novije, učinkovitije vozilo, koje može postići slične prednosti bez negativnih učinaka uklanjanja DPF-a.
Hvala na ovom tekstu,
Da li na tehnickom ruse vozila bez dpf sistema? Svasta sam cuo, ali nitko mi me zvuci uvjerljivo.
U Hrvatskoj, prema zakonu, svi osobni automobili s dizelskim motorima s ugrađenim DPF (Diesel Particulate Filter) sistemom, moraju isti sustav imati konstantno. Vozila koja nemaju DPF ili su mu izmijenjeni karakteristike ne zadovoljavaju zakonske propise.
Međutim, detektiranje prisutnosti ili ispravnosti DPF-a može biti izazovno. Inspekcija emisija i tehnički pregledi često se oslanjaju na zadane vrijednosti začađenja, ali nisu uvijek u mogućnosti fizički potvrditi prisutnost DPF-a. Zbog toga je važno da vozači poštuju zakonske zahtjeve kako bi izbjegli eventualne sankcije. Već postoji i članak o načinu prepoznavanja da li vozilo ima DPF.
https://dpf-servis.com.hr/kako-prepoznati-da-li-automobil-ima-dpf/
Ako u Njemackoj ne mogu prepoznati ima li auto dpf ili ne, nece ni nasi specijalci prepoznati. Zanemari ove price o “načinima prepoznavanja” i slicno. Jedini nacin da se prepozna da dpf nedostaje je da se cijeli ispusno/usisni sistem izvadi van ????
Pogotovo ako ti je auto malo moderniji, sa Euro6/Euro5 ce pasti za 1 prag manje, i nikakav problem. (I to je ako padne)
Pozdrav Robi,
Naravno da mogu i nasi “specijalci” ali isto tako i njemacki, otkriti da li je DPF skinut.
Za sve treba vremena i volje, dok je recimo test s maramicom brz, jednostavan i prilicno tocan. Taj test se inace koristi u servisima, kako bi se utvrdilo da li su se sače unutar DPFa raspale, ako je diferencijalni tlak DPF-a prenizak.
Nitko nece skidat cijeli ispusni sustav, barem danas postoje endoskopske kamere za vizualnu inspekciju, koje se proguraju kroz rupu Lambda, nox senzora..
Detaljnije ima ovdje:
https://dpf-servis.com.hr/kako-prepoznati-da-li-automobil-ima-dpf/